we got the power

hej! long time no see. nu har jag bott i grekland i lite mer än en månad och jag trivs så himla bra. trots långa jobbdagar och stressiga stunder så älskar jag det här. vi har hittills haft så fina gäster, jag har bästa teamet och parga äger. nu har man börjat känna i princip alla i stan och snart kan man parga stad utantill. alla är verkligen trevliga och bryr sig om en så mycket. alla borde åka till parga någongång!

jag har fått göra allt möjligt nu. hållt i inspirationsmöte, haft hotell-, hamn- och strandservice och massor massor annat. det går jättebra för mig och jobbet känns så rätt!

det är så svårt till att få tid till bloggen och när jag väl sätter mig ner för att skriva vet jag inte vart jag ska börja. det händer så mycket hela tiden och det är omöjligt att förklara för er där hemma vad det är jag och mitt team gör liksom. man jobbar, äter middag, går ut, hänger lite... och ibland har man teamdagar. som idag åkte vi till ioannina, närmsta storstaden, och shoppade på hm, zara och bershka, vi gick även på ikea och jumbo för att få oss lite fin inredning till våra lägenheter. så nu ligger jag i min säng och ser runt i mitt fina lilla rum och vilar huvudet på en dunkudde, typ det skönaste jag varit med om på länge, sedan jag kom hit har jag legat på en kudde som varit plattare än pannkakan själv. men min favoritplats är min balkong ändå, med mina fina små blommor, ljuslyktor och stolsdynor. hihi.

nu är det sovdags och imorgon är jag faktiskt ledig. är det fint väder så ska jag till stranden, annars blir det nog filmmys hela dagen. imorgonkväll drar vi och hälsar på lefkasteamet och på söndag är det inspirationsmöte träning med jacob som var en av lärarna på apolloutbildningen! spännandee.

puss på er alla, jag lovar att försöka göra mitt bästa med bloggningen finisar. nu har jag äntligen lite internet på rummet iallafall så. här kommer en bild från meteora som vi besökte här om dagen som är en av våra utflykter. råhäftigt! btw, för mer bilder så finns jag på instagram: linneaisaksson och facebook. pusspusspuss.
 
 

Kommentarer
Postat av: joanna

Hej Linnea! Jag var i Parga förra veckan och jag kände mig verkligen som hemma där och vill tillbaka. Jag undrar om du vet att det finns barer/resturanger/hotell som behöver personal? Du verka trivas där väldigt bra! Mvh. joanna

2013-06-06 @ 17:56:00
Postat av: svart till joanna

hej joanna! åh vad kul, jag förstår att du kände dig som hemma. jag vet inte av något men jag tror nog att de mer än gärna tar emot en arbetsvillig svensk tjej på många av barerna! :)

2013-06-07 @ 20:41:22
URL: http://duvetlinneas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0